Przygotowanie akcesoriów do Dnia Europy
















Zbliża się Święto Europy. Uczniowie klasy przysposabiającej do pracy organizują w ramach realizowanego, ogólnopolskiego projektu "Wirtualne wędrówki po krajach Unii Europejskiej" to wydarzenie. Zaprosili na nie swoje koleżanki i kolegów z klas PP.

Co zaplanowaliśmy i co przygotowujemy na to ważne dla nas święto?


- flagi UE za pomocą długopisu 3D


- Drukujemy gwizdki w drukarce 3D


- organizujemy wyścigi państw za pomocą robotów Dash i Dot


- Przygotowujemy Biuro Informacji Europejskiej


- kawiarenkę ze słodkościami charakterystycznymi dla wybranych państw UE


- przygotujemy wspólnie list do wszystkich Europejczyków,


- ponadto uczniowie rozwiązywać będą przeróżne zagadki i zadania. tematyce UE.

Więcej o tym święcie napiszemy w innym poście.


A jak wykonaliśmy flagi?

Wykorzystaliśmy w tym celu długopis 3D.

Długopis 3D to urządzenie o kształcie długopisu, z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach. Za jego pomocą można tworzyć rysunki i przedmioty w trzech wymiarach.

Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, motywują do ćwiczeń. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty i daje uczniom poczucie sprawstawa.

Długopis 3D można wykorzystać do ćwiczeń na gotowych szablonach, ale warto także zaproponować uczniom tworzenie własnych projektów.  Przygodę z długopisem 3D warto rozpocząć od prostych ćwiczeń, na szlaczkach, podstawowych kształtach, a po czasie przechodzić do bardziej skomplikowanych elementów. 

Pokazanie użyteczności  narzędzia to szansa na zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie. Uczniowie klasy przysposabiającej do pracy z wykorzystaniem długopisów 3D, wytworzyli flagi, ale także opaski dla robotów, do których przymocowaliśmy flagi państw UE. Takie roboty wezmą udział w wyścigu państw Unii.

Relacja z lekcji:




















Komentarze