Projekt “Wirtualne wędrówki po krajach Unii Europejskiej” ma na celu aktywne poznawanie państw wchodzących w skład Unii.
Wspólnie stworzymy Wirtualne Biuro Podróży, którego nazwę wyłonimy w konkursie. Opracujemy elektroniczną książeczkę z charakterystycznymi daniami państw Unii, które wcześniej w ramach warsztatów kulinarnych przygotujemy. Wspólnie opracujemy mnóstwo ciekawych i dostosowanych do uczniów ze SPE materiałów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych ułatwiających wędrówki po 27 państwach wspólnoty.
Uczniowie przygotują galerię zdjęć zabytków i ciekawych miejsc w danym państwie. Przygotują interaktywne puzzle z flagami państw Unii.
Nauczą się śpiewać hymn Unii i nagramy wspólny song.
Nauczyciele dzielić się będą pomysłami na wykorzystanie konkretnych pomocy na zajęcia i do kształtowania konkretnych kompetencji kluczowych.
Terminy i harmonogram działań
Wybór państwa/ losowanie - termin do 04 marca
Puzzle z flagą/ zbiór na wakelet - termin 10 marca
Słownik audio- termin 30 marca
Warsztaty kulinarne/ 2 potrawy charakterystyczne dla państwa - termin 10 kwietnia
Książka kucharska - termin 20 kwietnia
Przygotowanie wirtualnego biura podróży- 5 maja
Organizacja Dnia Europy w szkole- 9 maja
Zakończenie projektu- 10 maja
Cele projektu:
1. Poznanie państw Unii i stworzenie wirtualnego biura podróży.
2. Integracja i wdrażanie do współpracy uczniów ze SPE.
3. Połączenie tradycyjnych metod nauczania z nowymi technologiami.
4. Rozwijanie kompetencji kluczowych, w szczególności obywatelskich i cyfrowych.
Projekt rozpocznie się od 10 marca 2022, trwać będzie do 9 maja 2021. Zakończy się Świętem Europy w każdej szkole.
Zadania i działania w projekcie:
Zadania planować będziemy wspólnie. Kontaktować się będziemy za pomocą platformy TwenSpace oraz na grupie na messengerze. Ponadto stworzymy wspólne dokumenty na dysku Google.
Wylosujemy państwa, które opiszemy. Koło fortuny.
https://www.online-stopwatch.com/random-name-pickers/name-picker-wheel/?r=Uho5TLmUhb
https://www.online-stopwatch.com/random-name-pickers/name-picker-wheel/
Uczniowie wybiorą potrawy charakterystyczne dla danego państwa, które chcą wykonać. warsztaty kulinarne i elektroniczna książeczka. https://www.storyjumper.com/library/my
Przygotują puzzle, interaktywne zadania i ćwiczenia.
Nagramy słownik audio z podstawowymi słówkami danego państwa dla innych uczniów.
https://pl.padlet.com/dashboard
Przygotujemy wirtualne biuro podroży.
Spodziewane efekty:
Uczestnicy projektu będą potrafili:
wskazać na mapie położenie poznawanych państw,
wymienić stolice krajów Unii Europejskiej,
wskazać flagi poznawanych państw i Unii,
rozróżnić hymny poznawanych państw i zaśpiewać hymn Unii Europejskiej,
poznać największe zabytki poznawanych państw,
wymienić sławnych ludzi pochodzących z państw UE,
wskazać walutę Unii oraz krajów wchodzących w jej skład
wykonać poster promujący uczestnictwo w Unii
wykonać gazetkę ścienną, album, plakat z informacjami o krajach Unii,
stworzyć wirtualny album i galerię państw UE
podniosą kompetencje cyfrowe
uczniowie będą wdrażani do integracji i kształtowanie kompetencji obywatelskich i społecznych.
Komentarze
Prześlij komentarz