Kamieniczki w krajach UE

 


Czy podczas realizacji projektu edukacyjnego można wdrażać terapeutyczne aktywności i tym samym rozwijać kreatywność?

Jak najbardziej można, czego dowodem są przeprowadzone przeze mnie zajęcia edukacyjne podczas których moi uczniowie realizowali działania ogólnopolskiego  projektu eTwinning pt. "Wirtualne wędrówki po krajach Unii Europejskiej".

Rozmawialiśmy o ciekawych miejscach w wybranych państwach Unii, rozpoznawaliśmy znane zabytki, ale postanowiliśmy temat zgłębić w nieco inny sposób. W wielu europejskich miastach, a tym samym w Polsce znajdują się  cudowne, zabytkowe kamieniczki. Stanowią one nie tylko  kulturowe i architektoniczne dziedzictwo, ale przede wszystkim nierozerwalny klimat starówek.

Poznaliśmy historię powstawania kamieniczek i ich teraźniejsze wykorzystywanie. Odwiedziliśmy wirtualnie  i podziwialiśmy kamieniczki w takich miastach jak Amsterdam, Wiedeń, Praga, ale także Kraków, Wrocław, Gdańsk i Poznań. 



Zachęcamy do zainteresowania się tymi wspaniałościami architektury. W tym celu udostępniamy materiały takie jak zdjęcia, grafiki, ale także kolorowanki. 

My w ramach zajęć projektowych postawiliśmy nie tylko na edukację, ale także na terapię, dlatego uczniowie na podstawie specjalnie przygotowanych szablonów kamieniczek - tu podziękowania dla Mateusza Łyska z Belfry Bazgrolą, wykonali prace 3D, z wykorzystanem długopisu 3D, usprawniając przy tym motorykę małą, rozwijając umięjętności manualne, wyobraźnię, ćwicząc koordynację wzrokowo- ruchową i koncentrację uwagi. Powstały wspaniałe dzieła, które cieszą oko w ramkach obrazowych.







Więcej o długopisach 3D i pakietach terapeutycznych przeczytasz TUTAJ

Ponadto uczeń przygotował rysunek z interpretacją zdjęcia z kamieniczkami . 







To były niezwykle kreatywne i aktywne zajęcia. A efekty naszej pracy możecie zobaczyć poniżej. Zachęcam też do zapoznania się z innymi aktywnościami projektowymi.




Blog działań projektowych znajduje się TUTAJ


Materiały z szablonami kamieniczek znajdują się TUTAJ



















Komentarze